Google ، Mighty Now ، اما نه برای همیشه
کارمند GoogleA تصویر Google قبل از آماده سازی برای گرفتن عکس از جزایر Liberty در نیویورک برای Google Street View ، وسایل خود را آماده می کند.
یک کارمند گوگل قبل از شروع تنظیم تجهیزات خود برای گرفتن تصاویر از جزیره لیبرتی در نیویورک برای نمای خیابان Google Street.CreditCreditMichael Appleton برای نیویورک تایمز

توسط فرهاد مانجو

    11 فوریه 2015

غولهای فناوری غالباً پایان خود را نه با ضرب و شتم بلکه زمزمه ، نزولی آهسته و غیرقابل درک به بی ربطی می رساند که ممکن است بلافاصله در زبان آنودین گزارشهای سود شرکت ها منعکس نشود.

پادشاهان قدیمی مانند تجهیزات دیجیتال و وانگ یک شب از بین نرفتند. آنها آهسته غرق شدند و از نگهداری محصولاتی که باعث شده آنها ثروتمند شوند و نتوانند با سرعت تغییرات فناوری در اطراف خود مطابقت داشته باشند ، غرق شدند. همین اتفاق در حال حاضر در هیولت پاکارد نیز رخ می دهد که به دو دسته تقسیم می شود. حتی مایکروسافت - یک بار انعطاف پذیر و انحصارطلب نرم افزارهای رایانه شخصی - تلاش کرده است تا از آنجایی که همچنان به سودهای میلیاردی خود در تغییر از دسک تاپ به دستگاه های تلفن همراه توجه دارد ، در ارتباط باشد.

اکنون Google با یک سؤال مشابه در مورد جایگاه خود در بین دارندگان استاندارد فناوری روبرو است. و مانند شرکت های قبل از آن ، امروز قدرت آن - یک مخزن به ظاهر بی پایان تبلیغات در کنار نتایج جستجو - ممکن است فردا ضعف آن باشد.

بن تامپسون ، تحلیلگر فن آوری که وبلاگ Stratechery را می نویسد ، گفت: "من نمی گویم گوگل در حال از بین رفتن است. دقیقاً همانطور که مایکروسافت از بین نرفت." "این فقط گوگل است که آینده را از دست نخواهد داد."

در نگاه اول ، شرکت Mountain View ، کالیفرنیا ، بسیار سالم به نظر می رسد. این سود در سال 2014 14.4 میلیارد دلار سود کسب کرده و 19 درصد نسبت به سال قبل 19 درصد رشد داشته است. Google سه چهارم از جستجوی وب در جهان را به خود اختصاص داده است ، و این شرکت همچنین Android را کنترل می کند ، تاکنون پرکاربردترین سیستم عامل تلفن همراه در جهان و YouTube ، محبوب ترین سایت ویدیویی جهان.

با این حال ، نگاهی به پشت نوار جستجو ترک هایی را نشان می دهد. رشد در فعالیت اصلی Google ، تبلیغات جستجو ، تقریباً در چند سال گذشته حدود 20 درصد در سال کاهش یافته است. نتایج مالی این شرکت نتوانسته است انتظارات تحلیلگران اجماع را برای پنج محله مستقیم برآورده کند. و قیمت سهام آن نسبت به سال گذشته 8 درصد کاهش یافته است.

اگرچه گوگل منابع قابل توجهی را برای ابداع فن آوری ها برای آینده صرف کرده است ، اما نتوانسته بسیاری از نوآوری های خود را به پول سازان جدید تبدیل کند. حدود 90 درصد از درآمد Google از طریق تبلیغات انجام می شود ، بیشتر این مربوط به موتور جستجوی آن است.

اما با تبدیل شدن لپ تاپ و رایانه های رومیزی به مهمترین دستگاه های محاسباتی کره زمین ، تجارت آگهی دیجیتال به سرعت در حال تغییر است. فیس بوک ، بایگانی گوگل برای تبلیغات دلار ، خیلی سریع از این تغییر سودآوری کرده است.
تصویر
CreditStuart گلدنبرگ

جای Google در آینده مشخص نیست.

در مقاله ای که بسیار مورد بحث پاییز گذشته منتشر شد ، آقای تامپسون استدلال می کند که شرکت جستجوگر مناسب نیست که بتواند از انبوه دلارهای تبلیغاتی که اکنون بازاریابان برای تلویزیون خرج می کنند ، سود ببرد - پولی از پول که به آرامی به برنامه های تلفن همراه منتقل می شود.

به همین دلیل است: تجارت تبلیغات تقریباً به دو تقسیم شده است. از یک طرف ، تبلیغات با پاسخ مستقیم برای القاء خرید فوری است: به طبقه بندی ، صفحات زرد یا کاتالوگ فکر کنید.

در سال 2000 ، گوگل در کنار نتایج جستجوی خود اجرای تبلیغات مبتنی بر متن را آغاز کرد. این تبلیغات به سرعت به یکی از موفق ترین شکل های تبلیغات با واکنش مستقیم در جهان تبدیل شدند. در سال 2014 ، گوگل حدود 45 میلیارد دلار در تبلیغات جستجو فروخت.

اما براساس تحقیقات موسسه تحقیقاتی eMarketer ، جستجوی عظیم Google فقط بخشی از بازار تبلیغات جهانی 550 میلیارد دلاری است. همانطور که آقای تامپسون خاطرنشان کرد ، بیشتر این پول در تبلیغات پاسخ مستقیم مانند Google نیست.

در عوض ، بخش عمده ای از صنعت تبلیغات به چیزی به نام تبلیغات مارک اختصاص داده شده است. اینها تبلیغاتی است که در تلویزیون می بینید و مجلات چاپ می کنید. آنها بر این باورند که به مرور زمان دلارهای شما دنبال خواهد شد و روی احساسات شما کار می کنند.

Google از لحاظ اطلاعاتی عالی است اما هنوز هم احساسات را یاد می گیرد.

این به دلیل اصلی استدلال آقای تامپسون در مورد Google به اوج خود رسیده است. آینده تبلیغات آنلاین به طور فزاینده ای مانند تجارت تلویزیون به نظر می رسد. به احتمال زیاد تحت سلطه سرویس هایی مانند Facebook ، Snapchat یا Pinterest است که افراد را برای مدت طولانی درگیر می کند.

آقای تامپسون گفت: "Google تجربیاتی همهجانبه را که گم می شوید ، ایجاد نمی کند." "Google خدمات معاملاتی ایجاد می کند. شما برای جستجوی یا نقشه ها یا چیزهای دیگر در ذهن به Google می روید. و اینها انواع تبلیغات هستند. اما تبلیغات مارک در مورد آن نوع مقصد نیست. این مربوط به یک تجربه است. "

گوگل این ایده را رد کرد که ممکن است در تبلیغات برند با چالشی روبرو شود. سخنگوی گفت: "فرصت تبلیغاتی با برند و ویدئو بسیار زیاد است و احساس می کنیم موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری با اطمینان و هیجان داریم."

YouTube ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر را جذب می کند ، و این شرکت فکر می کند در صورت شروع تبلیغات دلار ، جریان وارد شود
از تلویزیون به اینترنت ، مقدار زیادی از این پول به YouTube می رسد.
ImageBen تامپسون ، یک تحلیلگر فناوری ، استدلال می کند که گوگل مجهز به ارزش تبلیغات تبلیغاتی است که بازاریابان اکنون در تلویزیون خرج می کنند.
بن تامپسون ، یک تحلیلگر فناوری ، استدلال می کند که گوگل مایل به تبلیغ در برابر دلارهای تبلیغاتی نیست که بازاریابان اکنون در تلویزیون خرج می کنند. CreditDilip Bhoye

در دفتر YouTube در جنوب سان فرانسیسکو ، Google یک کارگاه عظیم را با نام BrandLab بنا کرد ، جایی که افراد فروش نمایندگان چوپان تبلیغ کنندگان بزرگی مانند کوکا کولا و تویوتا را از طریق آموزش تبلیغات آنلاین انجام می دهند.

Google همچنین فناوری هایی را برای سنجش چگونگی تأثیر تبلیغات بازاریاب بر مشتریان بالقوه ایجاد کرده است ، که انجام این کار در دوران ابتدایی چندان آسان نبود. و این سرمایه گذاری در زیرساخت های تبلیغاتی شگرف خود ، از جمله فناوری برای ارائه خدمات و اندازه گیری نحوه عملکرد تبلیغات و کارمندان هزاران نفر از فروش را ادامه می دهد.

مشکل گوگل این است که تلاشهای آن برای تکرار غیرممکن نیست. در کمتر از پنج سال ، فیس بوک همچنین یک زیرساخت تبلیغاتی قابل پیش بینی ، یک تیم فروش عظیم را طراحی کرده است که هدف آن ترغیب بازاریابان از مزایای تبلیغات فیس بوک نسبت به تبلیغات تلویزیونی و روش های جدیدی برای برندها برای سنجش میزان عملکرد تبلیغاتشان است. این تلاش ها به سرعت پرداخت شده اند: در سال 2014 فیس بوک 11.5 میلیارد دلار در تبلیغات فروخت ، که بیشتر آنها در دستگاه های تلفن همراه است. این میزان نسبت به سال 2013 65 درصد افزایش داشته است.

هر تعداد خدمات اجتماعی به روز ، از جمله پینترست و اسنپ چت نیز می توانند خوب عمل کنند. بنابراین حتی اگر YouTube خیلی خوب عمل کند ، تنها یکی از چندین سرویس خواهد بود که بازاریابان می خواهند پول خود را خرج کنند.

آری پاپارو ، مدیر سابق کالاهای تبلیغاتی در گوگل که اکنون مدیرعامل یک شرکت تبلیغاتی فناوری به نام Beeswax است ، گفت: "حرکت تبلیغات مارک به دیجیتال احتمالاً همه چیز برنده نخواهد بود. "و اگر این همه برنده باشد ، به احتمال زیاد فیس بوک است که همه چیز را از Google دریافت می کند."

اگر در تبلیغات آنلاین آنگونه که اکنون انجام می شود ، بر Google مسلط نباشد ، باز هم پول زیادی کسب می کند. اما برای ادامه رشد نیاز به یافتن مشاغل دیگر دارد.

شاید این توضیح دهد که چرا لری پیج ، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت ، اخیراً مسئولیت اکثر محصولات Google را به یک شرکت فرعی واگذار کرده است و به آقای پیج اجازه می دهد تا روی استراتژی متمرکز شود. همچنین می تواند توضیح دهد که چرا هزینه های تحقیق و توسعه گوگل در سه ماهه چهارم به 2.8 میلیارد دلار افزایش یافته است ، از 2.1 میلیارد دلار در مدت مشابه در سال گذشته.

این هزینه ، برای پروژه هایی مانند اتومبیل خود رانندگی ، Google Glass ، خطوط فیبر نوری در شهرهای آمریکا و حتی اکتشافات فضایی ، وزوزهای زیادی را برای این شرکت ایجاد می کند.

اما پروژه های دور افتاده ، آقای تامپسون را از مایکروسافت یادآوری می کند ، که همچنین سرمایه گذاری زیادی در زمینه تحقیق و توسعه انجام داده است ، و بازده کمی از سرمایه گذاری های خود دیده است.

وی گفت: "برای من مقایسه مایکروسافت نمی تواند واضح تر باشد." وی گفت: "این قیمت موفقیت بسیار خوبی است - آنچه می بینید این است که وقتی یک شرکت برتری می یابد ، سلطه آن مانع از تسلط بر چیز بعدی نمی شود. این تقریباً مانند یک قانون تجارت طبیعی است. "
منبع :nytimes.com

گردشگری سلامت ، ,تبلیغات ,google ,یک ,کند ,های ,می کند ,است که ,در سال ,است ، ,کرده استمنبع

فیس بوک Huawei را متوقف می کند از پیش نصب برنامه ها در گوشی ها

چگونه کتابهای خواندن شما را بهتر می سازد

گوگل، "ایمپلنت های مغزی" می تواند در 20 سالگی از بین برود، می گوید: هوش مصنوعی کارشناس

چگونگی تنظیم و دستیابی به اهداف زندگی راه راست

فولاد قوی تر، سبک تر به رقابت در برابر افزایش آلومینیوم تبدیل می شود

تفاوت بین مسافران و خلبانان بار

در نزدیکی بزرگراه Baileys، یک جامعه تاریخی سیاه و سفید پناهگاه است

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

جنگل های ایران دانلود سنتر نقطه سفید خرید لایک اینستاگرام خرید ساعت سواچ سفید کودکانه زنانه 2019 الان بخر تحویل بگیر بهترین نمایندگی اصلی اپتکس خرید دیوارپوش مهندسی افزایش سواد رسانه ای دانلود آهنگ های جدید