از تلویزیون به اینترنت ، مقدار زیادی از این پول به YouTube می رسد.
ImageBen تامپسون ، یک تحلیلگر فناوری ، استدلال می کند که گوگل مجهز به ارزش تبلیغات تبلیغاتی است که بازاریابان اکنون در تلویزیون خرج می کنند.
بن تامپسون ، یک تحلیلگر فناوری ، استدلال می کند که گوگل مایل به تبلیغ در برابر دلارهای تبلیغاتی نیست که بازاریابان اکنون در تلویزیون خرج می کنند. CreditDilip Bhoye
در دفتر YouTube در جنوب سان فرانسیسکو ، Google یک کارگاه عظیم را با نام BrandLab بنا کرد ، جایی که افراد فروش نمایندگان چوپان تبلیغ کنندگان بزرگی مانند کوکا کولا و تویوتا را از طریق آموزش تبلیغات آنلاین انجام می دهند.
Google همچنین فناوری هایی را برای سنجش چگونگی تأثیر تبلیغات بازاریاب بر مشتریان بالقوه ایجاد کرده است ، که انجام این کار در دوران ابتدایی چندان آسان نبود. و این سرمایه گذاری در زیرساخت های تبلیغاتی شگرف خود ، از جمله فناوری برای ارائه خدمات و اندازه گیری نحوه عملکرد تبلیغات و کارمندان هزاران نفر از فروش را ادامه می دهد.
مشکل گوگل این است که تلاشهای آن برای تکرار غیرممکن نیست. در کمتر از پنج سال ، فیس بوک همچنین یک زیرساخت تبلیغاتی قابل پیش بینی ، یک تیم فروش عظیم را طراحی کرده است که هدف آن ترغیب بازاریابان از مزایای تبلیغات فیس بوک نسبت به تبلیغات تلویزیونی و روش های جدیدی برای برندها برای سنجش میزان عملکرد تبلیغاتشان است. این تلاش ها به سرعت پرداخت شده اند: در سال 2014 فیس بوک 11.5 میلیارد دلار در تبلیغات فروخت ، که بیشتر آنها در دستگاه های تلفن همراه است. این میزان نسبت به سال 2013 65 درصد افزایش داشته است.
هر تعداد خدمات اجتماعی به روز ، از جمله پینترست و اسنپ چت نیز می توانند خوب عمل کنند. بنابراین حتی اگر YouTube خیلی خوب عمل کند ، تنها یکی از چندین سرویس خواهد بود که بازاریابان می خواهند پول خود را خرج کنند.
آری پاپارو ، مدیر سابق کالاهای تبلیغاتی در گوگل که اکنون مدیرعامل یک شرکت تبلیغاتی فناوری به نام Beeswax است ، گفت: "حرکت تبلیغات مارک به دیجیتال احتمالاً همه چیز برنده نخواهد بود. "و اگر این همه برنده باشد ، به احتمال زیاد فیس بوک است که همه چیز را از Google دریافت می کند."
اگر در تبلیغات آنلاین آنگونه که اکنون انجام می شود ، بر Google مسلط نباشد ، باز هم پول زیادی کسب می کند. اما برای ادامه رشد نیاز به یافتن مشاغل دیگر دارد.
شاید این توضیح دهد که چرا لری پیج ، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت ، اخیراً مسئولیت اکثر محصولات Google را به یک شرکت فرعی واگذار کرده است و به آقای پیج اجازه می دهد تا روی استراتژی متمرکز شود. همچنین می تواند توضیح دهد که چرا هزینه های تحقیق و توسعه گوگل در سه ماهه چهارم به 2.8 میلیارد دلار افزایش یافته است ، از 2.1 میلیارد دلار در مدت مشابه در سال گذشته.
این هزینه ، برای پروژه هایی مانند اتومبیل خود رانندگی ، Google Glass ، خطوط فیبر نوری در شهرهای آمریکا و حتی اکتشافات فضایی ، وزوزهای زیادی را برای این شرکت ایجاد می کند.
اما پروژه های دور افتاده ، آقای تامپسون را از مایکروسافت یادآوری می کند ، که همچنین سرمایه گذاری زیادی در زمینه تحقیق و توسعه انجام داده است ، و بازده کمی از سرمایه گذاری های خود دیده است.
وی گفت: "برای من مقایسه مایکروسافت نمی تواند واضح تر باشد." وی گفت: "این قیمت موفقیت بسیار خوبی است - آنچه می بینید این است که وقتی یک شرکت برتری می یابد ، سلطه آن مانع از تسلط بر چیز بعدی نمی شود. این تقریباً مانند یک قانون تجارت طبیعی است. "