برنامه
به عنوان یک خلبان بار، شما خودتان را در برنامه های مختلف پرواز می کنید. سفرهای داخلی، بین المللی، یک روزه، سفرهای 14 روزه، پرواز تمام روزه، پرواز تمام شب و هر ترکیبی از این موارد در دسترس است.
تفاوت اصلی بین خلبانان هواپیمایی محموله و مسافربری این است که خلبانان محموله عمدتا در شب پرواز می کنند، بدین معنا که آنها باید خارج از ریتم معمول روزانه خود عمل کنند و گاهی اوقات می توانند خستگی را کنترل کنند. خوشبختانه، خلبانان محموله در نتیجه بیشتر وقت می گیرند. آنها معمولا به صورت هفته در هفته / هفته کار می کنند و به شدت به بهبودی آنها کمک می کند. یک نظر کلی در میان خلبانان محموله وجود دارد که جنبه ی پر ارزش ترین حرفه ی آنها یک مقدار زیادی از وقت خود است.
امتیازات
شما ممکن است شنیده باشید که بیشترین خلبان دارای امتیازات سفر آزاد یا کم هزینه برای خود و اعضای خانواده خود هستند. در حقیقت، مزایا و تخفیفات پرواز بسیار ناچیز و کوچک است، زمانی که شما یک خلبان محموله هستید. فقط چند نفر از آنها برخی از تخفیف های کوچک برای بلیط خود را دریافت کنید. این تنها زمانی اتفاق می افتد که یک خلبان محموله برای خطوط هوایی که نه تنها به عنوان یک محموله کار می کند، بلکه همچنین به عنوان یک حامل مسافر، مانند لوفت هانزا یا امارات، کار می کند.
با این حال، تقریبا هر هواپیمای حمل و نقل ممنوع است از مسافران غیر کارمند ممنوع است. تنها امتیاز برای خلبان حمل و نقل تخفیف حمل و نقل، ارائه شده توسط شرکت های حمل و نقل اصلی است. البته، برای اعضای خانواده شما نیز ممکن است بعضی از امتیازات وجود داشته باشد، اما هیچ کس نمی خواهد در جعبه سفر کند .
درآمد
پس از بررسی برخی از تفاوت های بین شغل خلبان هواپیمایی و باربری مسافرتی، می توانید از این سوال بپرسید "آیا خلبانان محموله بهتر از کسانی که برای مسافرین مسافر پرواز می کنند پرداخت می شوند؟ " در واقع، پاسخ کاملا سنتی است - بستگی دارد. حقوق کارکنان محموله تا حد زیادی بر اساس مدت زمانی است که در کسب و کار بوده اند، چند ساعت پرواز آنها، اگر آنها FOs یا PICs، و چه نوع هواپیما آنها کار می کنند. تفاوت بسیار بزرگی وجود دارد که آیا شما یک هواپیمای کوچکتر یا یکی از بزرگترین آن ها را می کنید، که قادر به عبور از اقیانوس ها و کسب سود قابل توجهی است.
طبق گزارش paysa.com، FOs برای شرکت های اصلی حمل و نقل (FedEx، UPS، DHL) به طور متوسط نزدیک به 72،000 تا 77،000 یورو درآمد دارند. این کمی متفاوت از آنچه خلبانان هواپیمایی مسافربری می سازند. به عنوان مثال، FOs های هواپیمایی مسافربری لوفت هانزا و Air France به طور متوسط 76،000 - 77،000 یورو در سال (داده های glasdoor.com). به خاطر داشته باشید که این ارقام به عنوان یک راهنمای عمومی مورد استفاده قرار می گیرد و همیشه استثنائات بالا یا پایین ارقام وجود دارد. هر هواپیمایی دارای مقیاس های آزمایشی خود است که با نوع عملیات و نوع هواپیما متفاوت است. همانطور که شما هم اکنون می توانید ببینید، حقوق و همکاران هواپیمایی مسافربری و خلبانان محموله کمی متفاوت هستند. با این حال، تجربه به شدت بر درآمد این شغل تاثیر می گذارد.
اتومبیل های مسابقه یا افراد؟
انتخاب بین حرفه ای به عنوان یک خلبان هواپیمایی مسافربری یا یک خلبان محموله در نهایت از جبران خسارت به همان اندازه که از نظر شما اهمیت دارد. با فرض اینکه دانش، مهارت و آموزش مورد نیاز برای هر یک از آنها یکسان است، انتخاب شما بستگی به دیدگاه شما دارد. اگر علاقه شما به هواپیمایی فراتر از "پرواز" است و شامل جنبه های "مردم" هواپیمایی (سایر اعضای خدمه، مسافران، دروازه ها، و غیره) است، سپس عملیات مسافرتی ممکن است انتخاب خوبی باشد.
اگر شما لذت بردن از ماشین های مسابقه ای با بوئینگ 757-200SF Freighter را به مکان هایی که هیچ وقت از آن خبر نداشته اید، پس از آن یک حرفه ای به عنوان یک خلبان کالا ممکن است بهترین باشد. اگر شما نگرش درست و لذت بردن از آنچه که شغل باید ارائه دهد، می تواند بیشترین زمان باارزش
باشد.