طراحی رابط کاربر (UI) چیست؟

طراحی رابط کاربر (UI) فرآیند ایجاد رابط در نرم افزار یا دستگاه های کامپیوتری است که تمرکز بر روی ظاهر یا سبک است. طراحی طراحان برای ایجاد طرح ها کاربرانی را پیدا خواهد کرد که آسان برای استفاده و لذت بخش هستند. طراحی UI به طور خاص به رابط کاربر گرافیکی اشاره دارد، بلکه شامل دیگران نیز می شود، مانند کنترل های صوتی.
طراحی UI ها برای لذت کاربر

رابط کاربر نقاط دسترسی است که در آن کاربران با طرح ها ارتباط برقرار می کنند. رابط کاربر گرافیکی (GUI) پانل های کنترل و طراحی چهره هستند. رابط های صوتی کنترل شده شامل تعامل شنوایی شنوایی هستند، در حالی که رابط های مبتنی بر ژست شاهد کاربر درگیر با فضاهای طراحی 3D با استفاده از حرکات بدن هستند. طراحی رابط کاربر یک وسیله است که شامل ایجاد یک بخش ضروری از تجربه کاربر است. کاربران به سرعت تصمیم می گیرند که در مورد قابلیت استفاده و دوستداشتن طراحی شوند. طراحان بر ایجاد رابط کاربری تمرکز پیدا می کنند بسیار کاربردی و کارآمد هستند. بنابراین، درک کامل از شرایط کاربران، زمانی که تصمیم گیری های آنها بسیار مهم است، خود را پیدا خواهند کرد. شما باید این توهم را ایجاد کنید که کاربران با یک دستگاه ارتباط برقرار نکنند، در حالی که سعی دارند به طور مستقیم و به همان اندازه که ممکن است به اهدافشان دست یابند. این در راستای ماهیت ناملموس نرم افزار است - به جای قرار دادن آی ها روی یک صفحه، شما باید از این طریق رابط کاربری را به طور موثری نامرئی کنید تا کاربران بتوانند به طور مستقیم با واقعیت وظایف خود ارتباط برقرار کنند. تمرکز بر حفظ این "سحر و جادو" با اجازه دادن کاربران به پیدا کردن راه خود را در مورد رابط بصری - کمتر آنها متوجه است که آنها باید از کنترل استفاده کنید، بیشتر آنها خود را غوطه ور خواهد شد. این پویا به ابعاد دیگری از طراحی UI مربوط می شود: طراحی شما باید دارای ویژگی های بسیار لذت بخش باشد.

طرح آسان برای استفاده از فیس بوک باعث تشخیص نام تجاری فوری می شود.
UI در مقابل طراحی UX

طراحی UI اغلب با طراحی UX گیج شده است، طراحی رابط کاربری بیشتر مربوط به سطح و احساس کلی طراحی است، در حالی که دوم، تمام طیف تجربه کاربر را پوشش می دهد. یکی از دلایل آن این است که طراحی تصویر UX به عنوان یک وسیله نقلیه با طراحی UI به عنوان کنسول رانندگی. در GUI، شما باید زیبایی ها و انیمیشن های دلخواه را ایجاد کنید که ارزش های سازمان شما را به ارمغان بیاورد و قابلیت استفاده را به حداکثر برساند.

    "اگر ما می خواهیم کاربران مانند نرم افزار ما را دوست داشته باشند، ما باید آن را طراحی کنیم که مانند یک شخص دوست داشتنی رفتار کنیم: احترام، سخاوتمندانه و مفید".

    - آلن کوپر، طراح و برنامه نویسی نرم افزار

چگونه UI های بزرگ را ایجاد کنیم

برای ارائه رابط کاربری گرافیکی قابل توجه، به یاد داشته باشید - کاربران انسان هستند، با نیازهایی مانند راحتی و بارهای شناختی کم. این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

    عناصر مانند دکمه ها و سایر عناصر رایج قابل پیش بینی (از جمله پاسخ هایی مانند خرج کردن = زوم)، به طوری که کاربران به طور ناخودآگاه از آنها در همه جا استفاده می کنند. فرم باید عملکرد را دنبال کند.
    حفظ قابلیت کشف بالا. آی ها را به وضوح نشان می دهد و شامل مواردی که به خوبی نشان داده شده است.
    رابط کاربری ساده و احساس "نامرئی" را ایجاد کنید. هر عنصر باید یک هدف داشته باشد.
    احترام چشم کاربر و توجه در مورد طرح؛ تمرکز بر روی سلسله مراتب و خوانایی:
        تراز - تعداد خطوط تراز کردن خود را به حداقل برسانید (فکر کنید متن توجیه شده)؛ معمولا تراز لبه (بیش از مرکز) را انتخاب کنید.
        توجه به ویژگی های کلیدی با استفاده از:
            رنگ، روشنایی و کنتراست. اجتناب از استفاده از رنگ یا دکمه بیش از حد.
            متن از طریق اندازه فونت، نوع bold / weighting، کالیج، پایتخت و فاصله بین حروف. کاربران باید فقط با اسکن کردن معانی را انتخاب کنند.
    تعداد اقدامات را برای انجام وظایف کم کنید، اما تمرکز بر یک عملکرد اصلی در هر صفحه؛ راهنمای کاربران با نشان دادن اقدامات مورد نظر. وظایف پیچیده را با استفاده از افشای مترقی آسان کنید.
    کنترل ها را در نزدیکی اشیاء مورد نظر کنترل کنید.
    کاربران را در برابر پاسخ سیستم / اقدامات با بازخورد مطلع کنید.
    پیش فرض ها را برای کاهش بارهای کاربر (به عنوان مثال، فرم های پیش پر کنید) را بررسی کنید.
    الگوهای طراحی مجدد را برای هدایت رفتار در مورد ناوبری و عملکرد جستجو استفاده کنید.
    تمرکز بر حفظ یکپارچگی نام تجاری.

در بخش دوره ای از صفحه وب IDF ما از رنگ ها، روشنایی و کنتراست برای جلب توجه به ویژگی های کلیدی استفاده می کنیم.

همیشه مراحل بعدی را که کاربران می توانند به طور طبیعی انجام دهند، هر چه بستگی دارند. از آنجا که بهترین رابط کاربری هیچ رابط کاربری نیست، برای ارائه به کاربران کنترل مستقیم ترین، قابل دسترس، راحت (و بهترین تجربه) که در آن فراموش خواهند کرد که آنها از طراحی شما استفاده می کنند، از خود بپرسید «آیا می توانم چیزهای ساده تر را انجام دهم؟» در نهایت، از الگوهای تاریک و افزودنیها.
درباره طراحی رابط کاربری بیشتر بدانید

دوره IDF در طراحی UI: https://www.interaction-design.org/courses/ui-design-patterns-for-successful-software

قطعه قطعه قطعه ای با عنوان مثال لنز اظهار داشت تفاوت UI-UX: https://premium.wpmudev.org/blog/ux-ui-wordpress/

مشاوره مفید در مورد ایجاد رویکرد طراحی UI: https://www.smashingmagazine.com/20/02/comprehensive-guide-ui-design/

ببینید چگونه برای جلوگیری از اشتباهات رایج: https://hackernoon.com/6-bad-ui-design-examples-common-errors-of-ui-designer




الگوهای طراحی UI برای نرم افزار موفق
الگوهای طراحی UI برای نرم افزار موفق
رزرو
برای ثبت نام بسته شد
ادبیات در رابط کاربر (UI) طراحی

در اینجا تمام ادبیات UX در طراحی رابط کاربر (UI) توسط بنیاد طراحی تعامل، در یک مکان جمع آوری شده است:
مقاله ویژه
دستورالعمل طراحی رابط کاربر: 10 قانون انگشت شست
دستورالعمل طراحی رابط کاربر: 10 قانون انگشت شست

با طراحی Jakob Nielsen و دستورالعمل Ten User Interface رولف مولیچ، با توجه به نیازها و انتظارات کاربر، به طراحی آن توجه کنید. این اکتشافات در بسیاری از محصولات طراحی شده توسط برخی از شرکت های موفق در جهان مانند اپل، گوگل و ادوبی دیده شده است. شواهد بیشتر از این که چگونه تیم های طراحی خود این قواعد را در فرآیند طراحی خود قرار می دهند، در دستورالعمل های رابط کاربر منتشر شده و به اشتراک گذاشته شده توسط این شرکت ها منعکس شده است. این مقاله به شما نحوه پیروی از 10 قاعده کلی در کار طراحی خود را آموزش خواهد داد، بنابراین شما می توانید قابلیت استفاده، ابزار و مطلوبیت طرح های خود را بهبود بخشید.

یاکوب نیلسن، مشاور و شریک قابل استفاده در وب در گروه Nielsen Norman، و رولف مولی، یکی دیگر از متخصصان برجسته استفاده، فهرستی از ده دستورالعمل طراحی رابط کاربر را در دهه 1990 ایجاد کرد. توجه داشته باشید که همپوشانی قابل توجهی بین اکتشافات Nielsen و Molich وجود دارد و "هشت قانون طلایی" بن شنهیدرمان. این 10 قاعده کلی بر اساس قوانین هشت طلایی شرودینام چهار سال پس از انتشار اولیه نخستین اثر شیدرمان، تکرار می شود.


منبع :interaction-design.org


گردشگری سلامت طراحی ,رابط ,ui ,کاربر ,های ,استفاده ,رابط کاربر ,طراحی رابط ,طراحی ui ,رابط کاربری ,خود را ,رابط کاربری بیشتر ,رابط کاربر گرافیکیمنبع

فیس بوک Huawei را متوقف می کند از پیش نصب برنامه ها در گوشی ها

چگونه کتابهای خواندن شما را بهتر می سازد

گوگل، "ایمپلنت های مغزی" می تواند در 20 سالگی از بین برود، می گوید: هوش مصنوعی کارشناس

چگونگی تنظیم و دستیابی به اهداف زندگی راه راست

فولاد قوی تر، سبک تر به رقابت در برابر افزایش آلومینیوم تبدیل می شود

تفاوت بین مسافران و خلبانان بار

در نزدیکی بزرگراه Baileys، یک جامعه تاریخی سیاه و سفید پناهگاه است

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

فروش آنلاین ویدئوپروژکتور اندرویدی مدل T18 وب سایت چاپی رول آپ مرکز دانلود شما میکروکنترلر اصفهان سایت تخصصی ساعت مچی دوست دارم صبرم سر اومد هر چی بخوای اینجاست پرتال دانشجوفا مجله خبری سرگرمی فانوس